ראשי » שמות לתינוקות » בחירת שם לתינוק – טיפים לבחירת השם הנכון

בחירת שם לתינוק – טיפים לבחירת השם הנכון

המתנה הראשונה והחשובה ביותר שאתם נותנים לילד שלכם היא השם שלו. זה הוא רגע אינטימי ראשון שלכם בתור משפחה, שילווה אותכם לאורך כל החיים. לכן הורים רבים משקיעים זמן ומחשבה בתהליך בחירת שם לתינוק. ואפילו מחפשים טיפים כדי לקחת את ההחלטה הנכונה. במדריך הקרוב ננסה לעזור לכם למצוא שם לתינוק, שיתאים לו כילד וכאדם בוגר.

לא עניין של מה בכך – בחירת שם לתינוק הוא אירוע משמעותי

אומנם קל להתעלם מהבחירה של שמות לתינוקות, בתוך כל ההמולה וההתרגשות בימים הראשונים שאחרי הלידה. אבל הורים שמבינים את המשמעות הסימבולית והאינטימית של שם, יודעים שההנקה שם היא רגע מאוד חשוב. אתם רוצים להכניס בשם את כל התקוות, החלומות, הציפיות והשאיפות שלכם לעתיד התינוק. כמו גם איחולים ואפילו חיבורים מרגשים לזהות המשפחתית והאישית. ולכן, ההתלבטות בעת בחירת שמות לבנים ולבנות היא לגמרי מובנת ומוצדקת. בקבלה ובנומרולוגיה יש כמה דרכים שיכולות לסייע לכם לצלוח את תהליך החיפוש אחר שם לתינוק, וביניהן ניתן למצוא:

רוצים לקבל רשימת שמות פופולרית לתינוקות? הירשמו עכשיו!

בחירת שם לתינוק לפי החיבור לשמות האחים וההורים

יצירת קשר בין כל בני המשפחה, בעזרת שימוש בשמות משלימים ודומים, היא בחירה מעניינת מאוד של שם לתינוק. יש משפחות שבהם החיבור מבוסס על שמות מתחרזים, כמו דן ורן. ויש משפחות שבהם החיבור מתקשר למשמעויות מורכבות יותר, כמו למשל שמות מן המקרא או שמות של חיות (אריה, עופרי, וכפיר). כשמדובר על החיבורים בין שמות האחים, זוהי דרך ללכד את כל הילדים וליצור זהות משפחתית מאוד חזקה.

שימוש באותיות אהו"י בבחירת שם לתינוק

לפי תורת הנומרולוגיה השימוש באותיות אהו"י מתחבר לנשמה של הילד והוא מסמל קלילות וההסתגלות של הילד לסביבתו. המאמינים בתאוריית הנומרולוגיה ימליצו לכם להבטיח שיש לפחות אזכור אחד לאותיות אהו"י בשם הפרטי ובשם המשפחה. אם יש אפשרות להבטיח אות אהו"י בכינוי של השם הנבחר (למשל רננה ורני), זו היא גם אופציה טובה לענות על הסוגיה.

שם לתינוק לפי אורך השם

בתורת הנומרולוגיה לכל אות יש איכות מסוימת. כלומר היא מביאה איתה כלי שהילד ישתמש בו בעולם שלנו. לכן, נומרולוגים מאמינים כי שמות קצרים של שתי אותיות מציידים את הילד במעט מידי כלים. העדיפו לבחור שמות של שלוש אותיות ומעלה. או לבחור בשם שניתן לקצר לכינוי של שתי אותיות (דניאל, ודן). כמו כן, שימו לב למספר האזכורים של האות י'. אזכור מרובה של האות י' (מעל ארבע פעמים השם הפרטי ושם המשפחה) היא תכונה שעלולה לרגום לעיכוב והאטה בקצב של אדם. ולכן מומלץ לצמצם את השימוש באות במקרים כאלו.

בחירת שם לתינוק ע"י הנצחת שמות בני המשפחה

יש הרבה הורים שמבקשים לקרוא לרך הנולד בשמו של אדם יקר ואהוב שנפטר. זו היא הוקרה מרגשת מאוד להורה שנפטר או קרוב משפחה יקר. אבל חשוב לזכור שלידה היא התחלה של חיים חדשים ואתם רוצים לתת לילד שלכם שם עם קונוטציה חיובית. במיוחד עם האדם שנפטר, נפטר בנסיבות טרגיות או בגיל צעיר במיוחד, הקונוטציה על הילד היא פחות חיובית. ניתן לשחק עם האותיות, או להשתמש בשם הנפטר כשם שני. רק חשוב לוודא שאתם נותנים לאדם היקר את הכבוד שמגיע לו, מבלי לפגוע בעתיד הילד.