ראשי » טיפים » בחירת תאורה לחדר הילדים

בחירת תאורה לחדר הילדים

בחירת תאורה שמיועדת לחדר הילדים זה עניין שבהחלט כדאי לתת לו תשומת לב מלאה. הסיבה לכך ברורה: יש מגוון רחב של אפשרויות בתחום התאורה לחדרי ילדים. לכן טבעי שתשאלו את עצמכם: איך בכלל בוחרים? מה יכול להתאים ועל איזה גופי תאורה עדיף לוותר? אם אתם נמצאים היום בשלב שבו אתם עושים שינוי בחדר הילדים, חשבו גם על התאורה. התאורה משפיעה על האווירה ואפילו על היכולת של הילד להירדם.

בחירת תאורה לחדר הילדים
בתמונה: תאורה לחדר הילדים

בחירת תאורה שמציעה גמישות

אחד המאפיינים העיקריים שיש לחדר ילדים, זה שמתבצעות בו פעולות שונות. הילדים לא רק ישנים שם, אלא גם משחקים ובעתיד הם גם ילמדו שם. לכן התאורה חייבת להיות בהתאם. משמעות הדברים היא שכאשר מדברים על בחירת תאורה לחדר ילדים, גמישות היא מילת המפתח. תאורה גמישה היא תאורה שאפשר לשלוט עליה ולשנות אותה. זה אומר, למשל, שבמהלך היום האור יהיה חזק. אתם רוצים שהילדים יהיו ערניים ושהם גם יוכלו לראות את כל חלקי המשחק שבו הם משחקים. לעומת זאת, לקראת הערב, תרצו לשנות את התאורה ולעמעמם אותה. לכן, כאשר אתם חושבים על בחירת תאורה, יש לקחת בחשבון את נושא הגמישות. הגמישות תוביל לכך שתוכלו לשלוט על חוזק האור וכך על האווירה הכללית בחדר כולו. בצורה כזאת גם הילדים ילמדו לשלוט בקלות על האור ולשנות אותו בהתאם לפעילות שבה הם עוסקים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לבחירת תאורה לחדר ילדים? השאירו פרטים

בחירת תאורה שתתאים לעיצוב החדר

כשמדברים על בחירת תאורה לחדר הילדים, גם העיצוב חשוב. אומנם אתם רוצים שהתאורה תהיה בולטת ונראית לעין, אך היא לא יכולה להשתלט על השטח כולו. לכן יש  להקפיד גם על פרופורציה בין גופי התאורה ובין גודל החדר. לבחור גופי תאורה גדולים מידי ביחס לגודל החדר זה לא בא בחשבון. מצד שני, גם גופי תאורה קטנים מידי לא תמיד יעשו עבודה טובה. חשוב להתייחס גם לעיצוב עצמו. החדר מעוצב בצורה מודרנית במיוחד? שלבו בו גופי תאורה מעוצבים ומודרניים. החדר מעוצב בצורה כפרית יותר? קחו זאת בחשבון גם כאש אתם חושבים על בחירת תאורה מתאימה. חשוב גם לשלב מספר מוקדי תאורה שונים. למשל, כדאי יהיה להניח מנורת לילה שתמיד תהיה בהישג יד. מצד שני, תאורת הלילה לא יכולה להיות התאורה היחידה בחדר. אם יהיו בחדר מספר מוקדי תאורה, יהיה לילדים יותר נוח להאיר את החלל שעומד לרשותכם. שווה לתת על כך את הדעת כי חדר ילדים מואר הוא חדר שיש בו אנרגיה טובה ומזמינה.

גופי תאורה איכותיים – אל תתפשרו על משהו אחר

לבסוף, אם רוצים לבחור את התאורה לחדר הילדים שלכם, שימו לב גם לאיכות שלה. אומנם איכות הרבה פעמים תעלה לכם יותר, אך בפועל, זה ישתלם לכך בהמשך. סביר להניח שאם אתם עושים עכשיו שינוי בחדר הילדים, לא תרצו להתעסק בכך שוב בקרוב. כלומר, תרצו לקנות גופי תאורה עמידים ואיכותיים. לצורך כך הנה עוד כמה טיפים חשובים שכדאי לשים אליהם לב: מאיזה חומרים עשויים גופי התאורה? עד כמה הם יהיו עמידים והאם תקבלו עליהם אחריות? מעבר לכך, רצוי גם לברר איזו חברה ייצרה את אותם גופי תאורה שאתם קונים. יש לא מעט מותגים מוכרים שמבטיחים איכות בתחום הזה. לכן, אם אתם כבר משקיעים, כדאי שתקפידו גם על האיכות. אין ספק שחדר הילדים שלכם ייראה נהדר עם התאורה הנכונה. בנוסף, אם תשלבו בין התאורה ובין העיצוב הכללי של החדר – התוצאה תהיה נהדרת בדיוק כפי שאתם חולמים.