ראשי » הריון ולידה » למה חשוב לתרגל יוגה בזמן הריון?

למה חשוב לתרגל יוגה בזמן הריון?

נשים רבות רוצות להמשיך להתאמן במהלך ההריון. אך חוששות. כמובן, חשוב להיוועץ ברופא המטפל ואם הכל תקין בהחלט מומלץ להתאמן. הגוף עובר הרבה שינויים ואתגרים במהלך ההיריון והלידה, ולכן חשוב לשמור עליו. אימון גופני נכון יכול לחזק את הגוף, לשמור עליו במהלך ההריון ובעת הלידה וגם לסייע לנשים לחזור לעצמן לאחר ההריון. אחת השיטות אימון הנפוצה והמומלצת ביותר היא יוגה בהריון. רצית לנסות ולא העזת? אולי הגיע הזמן שתנסי.

יוגה לנשים בהיריון
יוגה מסייעת גם בתרגול והסדרת הנשימות בזמן הלידה

מהי יוגה?

מדובר בפעילות גופנית המשלבת מדיטציה ולכן משרה רוגע, שלווה ואיזון על המתאמנות. אנשים רבים מתחילים את היום עם יוגה, מה שמומלץ מאוד לנשים בהריון. הסיבה שיוגה בזמן בהריון מומלצת אף יותר מיוגה בכל מצב אחר, היא שיש לה יתרונות מאוד גדולים. יוגה היא שיטת אימון המורכבת מתנוחות גופניות שיש לשהות בהן זמן מה תוך כדי הרפיה וכיווץ של שרירים. השיטה כוללת נשימות, מיקוד, שיווי משקל, חיזוק ועיצוב הגוף והשקטת התודעה והנפש. ישנו הבדל בין יוגה רגילה ליוגה לנשים בהריון וקיימים גם קורסים יעודים ביוגה הריון.

יתרונות יוגה בהריון

כשאתן מתרגלות יוגה בהריון, תוכלו להתמודד בקלות יותר עם תסמיני הריון. כאבים באגן ובגב, בצקות ברגליים, עייפות ועוד. כמו כן, יוגה לנשים בהריון שמה דגש על חיזוק שרירי האגן שנוטים להחלש בזמן ההיריון והלידה. גם הבטן שגדלה בהריון עשוייה להכביד ולכן חשוב להגמיש ולחזק את השרירים באזור כדי להמנע מכאבים. בקיצור, הפעילות הגופנית של היוגה עוזרת להגיע ללידה עם גוף חזק ובריא. בנוסף, השיטה מלמדת לנשום, להרפות ולשחרר, דברים חשובים בלידה. יוגה בזמן הריון נותנת גם דגש על הצד המנטאלי כדי שתוכלו למצוא שלווה ואיזון נפשי.

בואי לבדוק אם יש שיעורי יוגה לנשים בהריון לידך

חשיבות האימון המנטאלי

נשים רבות סובלות מבעיות נשימה בהריון ובאופן כללי תקופת ההיריון עשויה להיות מלחיצה. עבודה על הצד המנטאלי מאוד חשובה בזמן הריון. מעבר לנשימות הנכונות החשובות גם להריון וגם ללידה, תוכלו ללמוד להכנס למצב מנטאלי של רוגע, דבר שיעזור לכן במצבי מתח בהריון וגם בלידה עצמה. ישנן תנוחות הרפיה של ממש המותאמות במיוחד לנשים בהריון. בנוסף לכך שאת תעברי את ההיריון בקלות יותר, גם תינוקך יהיה במיטבו כשאת מאוזנת ומחוזקת נפשית.

יוגה לנשים בהריון - סביבה תומכת

בנוסף ליתרונות של הפעילות הגופנית והמנטאלית שכוללת השיטה, תפגשו נשים שמבינות בדיוק מה אתן עוברות. משקל הבטן והתינוק, רגליים כואבות, צורך תכוף במתן שתן, צרבות ועוד. כל אלה הם רק חלק מתסמיני הריון שכל הריונית אתכן ביוגה תוכל להזדהות. הרי חברות אחרות שלכן לא באמת מבינות אתכן, גם אם אתן מדברות על מה שאתן חוות. כאן תוכלו להכיר נשים שיהפכו לחברות חדשות ומבינות באמת לליבכן ומצבכן. תוכלו להתייעץ עם נשים בשלבי הריון מתקדמים יותר ולהיות מועילות לנשים אשר בשלבי הריון מוקדמים יותר מכן. אין כמו סביבה תומכת להפגת המתח ויצירת איזור ושמחה בחיים ועוד בתקופה רגישה שכזו.

משהו חדש מתחיל עכשיו

אם עוד לא התנסית ביוגה מעולם, חשוב שתלכי לקבוצה עם ליווי של מורה מקצועית. בין תנוחות היוגה הפופולריות לתרגול ושהייה לנשים בהריון תוכלי למצוא את התרגילים הבאים: יוגה מודרה, תנוחה שנעשית על ברכיים תוך כדי הנחת אגן על העקבים ומשיכת פלג גוף עליון קדימה ולמטה לעבר המזרון. תרגיל לחיזוק רצפת האגן ושחרור הגב, הנעשית בעמידת שש תוך כדי ליווי המורה. תנוחת הכלב המפורסמת בה עומדים על שש, מתכופפים ושולחים אגן אחורה ולמעלה, סיבובי אגן ועוד. התרגילים האלה ועוד אחרים מהווים שלבים חשובים באימון היוגה בקרב נשים בהריון וחשוב לא לפספס אותם. אז למה את מחכה? לכי, תנסי ותספרי לנו איך היה!