ראשי » הריון ולידה » מיתוסים על היריון, לידה ומה שביניהם – שוברים מיתוסים יחד

מיתוסים על היריון, לידה ומה שביניהם – שוברים מיתוסים יחד

ההריון הראשון שלך הוא אירוע שקשה מאוד להתכונן אליו.  חיים חדשים נוצרים בתוכך ואת לומדת להכיר מחדש את הגוף שלך, שמשתנה מידי יום. יש כל כך הרבה מיתוסים וסיפורים על הריון ולידה, שכמות המידע היא באמת מטורפת. מה שאומר שבטוח יש כמה מיתוסים שיפתיעו, יסקרנו ויגרמו לך להרים גבה. אז הנה לך כמה מיתוסים מפתיעים מאוד על היריון ולידה שכדאי להכיר:

מיתוס הריון - אוכלת בשביל שניים?

את בהחלט מגדלת אדם בגוף שלך במהלך תקופת ההריון. והוא בהחלט צריך לאכול באופן קבוע מזון בריא ומאוזן. אבל מדובר בייצור חי קטן ופצפון, גם בחדשים המתקדמים של ההריון. כמות הקלוריות שהעובר צריך לאורך תקופת ההיריון, היא לא כל כך גדולה כמו שאנחנו מדמיינות. בממוצע, הגידול בצריכת הקלוריות המומלצת של נשים בהריון צריך לעמוד על כ-300 קלוריות ליום. התוספת הזו אמורה לענות על הצרכים של העובר באופן מלא. כמובן שהתוספת תלויה במבנה הגוף שלך וגם ברמת הפעילות הגופנית שלך לאורך התקופה. אבל אין שום הצדקה לאכילה מוגזמת ללא גבולות. להפך, זו יכולה להיות החלטה לא בריאה שתסכן את העובר שלך ואותך.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

חתולים והריון – מתכון לאסון?

אחד המיתוסים הכי מוזרים בנוגע להיריון, מתייחס לחיים לצד בעלי חיים בכלל וחתולים בפרט. הווירוס טוקסופלסמוזיס שחי בתוך צואת חתולים ויכול לעבור לבני אדם, נחשב לוירוס שיכול להיות מסוכן עבור נשים בהריון. לאורך השנים התפתחה אמונה שאומרת שנשים לא יכולות לגדל חתולים במהלך תקופת ההריון בגלל הסכנה מהמחלה. המיתוס הזה מתגלה עם השנים כלא נכון בעליל. מספיק שתשמרו על שגרת היגיינה ורחיצת ידיים, כדי להרוג את הווירוס ועדיין לשמור על החתול האהוב שלכם במהלך ההיריון.

בחילות בוקר מתרחשות רק בבוקר

החלק הארי של הנשים בשלבים הראשונים להריון שלהן מתמודדות עם תופעה פיזיולוגית מוכרת בשם בחילות בוקר. השם המטעה, מרמז לכך שבחילות הבוקר מתרחשות אך ורק בבוקר. אבל עבור רוב הנשים, בחילות הבוקר הם בעצם בחילות היריון, והן מתרחשות בכל שעות היממה. מעבר לכך ב 20% מההריונות, תופעת בחילות הבוקר מתמשכת לאורך כל תקופת ההריון ולא נעצרת בשליש השני. אז כדאי להתכונן לסיטואציה שבה הבחילות מלוות אתכן כל הדרך עד לחדר לידה.

אלרגיות למוצרי חלב – כבר בשלב ההריון

זהו מיתוס שאין לו שום אחיזה במציאות. העובר בשום שלב של ההריון, לא רגיש לחומרים שמעודדים אלרגיות אצל אנשים ותינוקות. רק אם את סובלת מאלרגיה למוצרי חלב או אגוזים, צריך להימנע מאכילתם. את יכולה לחטוף התקף אלרגיה, ואז לסכן את התינוק שלך, מה שיכול להעמיד אתכם בסיטואציה מאוד לא נעימה. אבל לתינוק עצמו לא יקרה שום דבר בתוך הרחם. מעבר לכך, לא ניתן לדעת האם לתינוק יש אלרגיה עד ללידה עצמה ובמקרים רבים רק בשלבים מאוחרים יותר של החיים.

מקלחת מזיקה להתפתחות התינוק

מים לא מזיקים לתינוק בשום צורה. הם יכולים לעזור לך לשמור על שגרת היגיינה וניקיון. וכך להימנע מחשיפה לחיידקים מיותרים. יחד עם זאת, טמפרטורה גבוהה מידי של מים עשויה להזיק לעובר. שימי לב שאת מתקלחת בטמפרטורה שלא עולה על 37 מעלות צלזיוס. כדי לא להעלות את לחץ הדם ולסכן את התינוק שלך.