ראשי » טיפים » התמודדות עם סכסוך ירושה בתוך המשפחה בזמן ההיריון

התמודדות עם סכסוך ירושה בתוך המשפחה בזמן ההיריון

יש לא מעט סיבות שבגללן אפשר להסתכסך עם בני המשפחה הקרובים שלנו. אבל בכל מה שקשור לירושות וצוואות, תמיד מדובר על סכסוכים אמוציונאלי מאוד. ולכן, סכסוך ירושה בתוך המשפחה הוא אירוע גדול שמחייב התערבות של עו"ד ירושה. הן בעת עריכת הצוואה והן בעת הפעלתה, אפשר לצאת בשלום מהתסבוכת כאשר יש עורך דין ירושה בעל ניסיון ומיומנות בתחום.

עורך דין ירושה
בתמונה: אישה בהיריון במשבר בעקבות סכסוך על חלוקת הירושה המשפחתית

לא אחת אנחנו שומעים סכסוכים קשים וכואבים בין בני משפחה קרובים. ובמקרים רבים עוד יותר המניע לסכסוך נובע מירושה או צוואה של אנשים בעלי ממון. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם אנשים מן השורה יכולים למצוא את עצמם במחלוקות קשות בנושא ירושה. ולכן צריך לדעת איך להתמודד עם האתגר בעזרת עורך דין ירושה. והכל בשביל לממש בצורה הטובה ביותר את הרצון שלכם לחלוקת העיזבון לאחר המוות.

לקבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין ירושה - השאירי פרטים

זיהוי המצב המשפטי של הירושה

השאלה הראשונה שבה דן עו"ד ירושה היא המצב המשפטי של הצוואה של הנפטר. במקרה שבו הנפטר לא הרחק צוואה בעודו בחיים סעיף חוק הירושה מגדיר חלוקה שוויונית בין כל היורשים החוקיים. זו היא ירושה על פי דין, לפיה בן או בת הזוג של המנוח, ילדיו וצאצאיו הישירים הם היורשים החוקיים.

מרבית מקרי הסכסוכים בתוך המשפחה נובעים מתוך ירושה לפי דין. בעיקר משום שיש מחלוקת על אופן חלוקת הרכוש בין בני המשפחה השונים. חלוקה לא שוויונית היא המקור בחוסר שביעות הרצון והיא עלולה להוביל למחלוקות קשות מאוד. ולכן, בשביל להימנע סיטואציה כזו ניתן לערוך מבעוד מועד צוואה על פי דרישת המנוח לפני מותו.

גם צוואה כתובה יכולה להצית סכסוך

בהנחה שהמנוח בחר לכתוב את צוואתו מבעוד מועד, לשון דבריו כתובה וברורה לכל. ועדיין, עם המנוח החליט לנשל את אחד מהיורשים החוקיים מהצוואה הכתובה. או שיש יורשים נוספים אשר מתגלים עם הזמן, הדבר עלול ליצור סכסוך קשה. כדי להקדים תרופה למכה מומלץ לעבוד עם עו"ד ירושה. עורך דין יעזור לכם לכתוב צוואה תקפה. ברורה עם כל הדרישות שלכם באופן שאינו משתמע לשתי פנים. גם אם יעלו את היותה ודרישות של יורשים נוספים, יהיה קשה מאוד להתמודד עם אמינותה של הצוואה שלכם בסיטואציה כזו.

יחד עם זאת, תמיד עומדת האופציה לבצע התנגדות לצוואה. כל אחד יכול להגיש התנגדות לצו קיום צוואה. אבל בית המשפט הוא זה שיקבע בסופו של יום האם ההתנגדות מתקבלת. ולכן צריך להוכיח קשר למנוח. זיקה לעיזבון ואת הסיבות שבגללן צריך לשנות את מהות צו הצוואה כפי שנכתב על ידי המנוח. וזה לא כל כך פשוט כאשר יש לכם צוואה שמנוסחת על-ידי עו"ד ירושה ומבהירה בצורה הטובה ביותר את הרצונות שלכם.