ראשי » הריון ולידה » פעילות גופנית בזמן הריון

פעילות גופנית בזמן הריון

פעילות גופנית במהלך ההיריון היא חיונית ומומלצת מאוד ליולדות. אומנם זה נכון שבעבר הגישה הייתה שונה, אך היום הדברים נראים אחרת. היום זה ברור שגם נשים הרות צריכות להיות בתנועה, וכמה שיותר. עם זאת, כמובן שחשוב מאוד לדעת איך עושים ספורט במהלך תקופת ההיריון. באיזה ספורט כדאי לכל אישה הרה לבחור? ומהם היתרונות של פעילות גופנית בתקופה רגישה כל כך? כל התשובות במאמר שלפניכם.

פעילות גופנית בזמן הריון
בתמונה: נשים הרות באימון

היתרונות של פעילות גופנית במהלך תקופת ההיריון

עיסוק בפעילות גופנית קבועה במהלך ההיריון יכול להביא ליתרונות רבים הן לאם והן לתינוק. שיפור הכושר הגופני הוא אחד היתרונות הברורים ביותר. הכור הגופני מסייע לאימהות לשמור על בריאות טובה יותר לפני ההיריון ובמהלכו. פעילות גופנית גם מסייעת לעיכול ומפחיתה עצירות, שהיא בעיה שכיחה במהלך ההיריון .יתרון מכריע נוסף הוא איזון רמות הסוכר בדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון לסוכרת הריונית. לא מעט נשים הרות סובלות מסוכרת הריונית ולכן חשוב לעשות הכול כדי למנוע מצב זה. פעילות גופנית יכולה גם להקל על כאבי גב על ידי חיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה. יתרה מכך, ספורט משפר את תחושת הרווחה הכללית, את דימוי הגוף ואת שביעות הרצון של היולדות. היא תורמת לחזרה מהירה יותר לתפקוד מיטבי לאחר הלידה. נשים שעושות ספורט במהלך ההיריון חוזרות מהר יותר לגזרת גופן אחרי הלידה. לבסוף, ספורט מפחית לחץ, חרדה ודיכאון, שעלולים להופיע לפעמים במהלך ההיריון ולאחרי הלידה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לאימוני הריון? השאירו פרטים

הדרך הנכונה לבצע פעילות גופנית במהלך ההיריון

חשוב מאוד שנשים הרות יתאימו את הפעילויות הגופניות שלהן לבריאותן, לשלב ההיריון ולרמת הכושר שלהן. אומנם רוב הנשים יכולים להמשיך לעסוק בספורט גם במהלך ההיריון, אך יש לבדוק על איזה ספורט מדובר. בעת ביצוע פעילות גופנית, חשוב מאוד להקשיב לגוף ולהתאים את עצימות הפעילות בהתאם לתחושות. יש להפסיק כל פעילות שגורמת לעייפות, לדופק מהיר או לקשיי נשימה. כמו כן, כדאי לדעת שיש תרגילים שחיוניים מאוד הן במהלך ההיריון והן אחרי הלידה. למשל: תרגילי רצפת האגן . תרגילים אלה חיוניים מכיוון שהם מסייעים לחזק את השרירים התומכים ברחם, בשלפוחית השתן ובמעיים. חשוב מאוד, בעת ביצוע ספורט במהלך ההיריון, גם ללבוש בגדים נוחים. בנוסף, תמיד חשוב לשתות הרבה כשעושים ספורט, ובהיריון פי כמה. החל מהשליש השני של ההיריון, בעת שכיבה על הגב בזמן תרגול ספורט, יש להשתמש בכר כדי לתמוך בגוף. בצורה כזאת ניתן יהיה למנוע ירידה בתפוקת הלב.

המקום הנכון לעשות בו ספורט במהלך ההיריון

אומנם נשים רבות מבינות שכדאי לעשות ספורט בהיריון, אך לא קל להן לבחור היכן. לכן כדאי להכיר את אתר FITTER, כי כאן ניתן למצוא אפשרויות שונות. ניתן למצוא כאן לא רק תרגילים וסוגים שונים של ספורט שמתאימים לנשים הרות. אפשר למצוא כאן בפועל גם מקומות נהדרים שבהם יש חוגי ספורט מכל הסוגים. אין ספק שנשים שרוצות לעשות פעילות גופנית בהיריון רוצות גם לנהות. כולן רוצות להגיע לסטודיו שנעים בו ולפגוש בו נשים אחרות במצבן. כמו כן, חשוב מאוד לבחור חוג שבו המדריכה באמת בקיאה בתחום הספציפי הזה. בצורה כזאת האישה ההרה יכולה להיות רגועה. היא יכולה לסמוך על המדריכה ולדעת שהיא תתקן אותה ותיתן לה רק תרגילים שמתאימים למצבה. ספורט במהלך ההיריון, כל עוד עושים אותו בצורה נכונה, יכול לעשות לאם ולעובר רק טוב. לכן כדאי לנסות זאת, כי ספורט תמיד משפר את בריאותנו הפיזית והנפשית, גם בזמן ההיריון.