ראשי » הריון ולידה » דיכאון לאחר לידה – טיפים להתמודדות עם תקופה לא פשוטה

דיכאון לאחר לידה – טיפים להתמודדות עם תקופה לא פשוטה

לא מעט נשים חוות דיכאון לאחר לידה. אין להתבייש, אלא יש להיות מודעים ולקבל טיפול מקצועי כמה שיותר מהר. לטובת האישה ושאר המשפחה.

אילו תסמינים יש לדכאון אחרי הלידה

בלבול- אין מצב אחר לתאר סיטואציה בו אישה שזה עתה ילדה, קיבלה את התינוק לו פיללה ופתאום במקום תחושת אושר והתרגשות, האישה חשה מצוברחת, ללא ביטחון. מאבדת עניין בנולד הטרי- כלומר חשה בדיכאון. אין להתבייש בתופעה זו, אלא יש להיות מודעים ולשנס מותניים ופשוט לפנות לאיש מקצוע. תופעה זו נפוצה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. הנתונים מצביעים על דיכאון אחרי לידה אצל אישה אחת מכל 10 נשים.

תופעות דומות לדיכאון לאחר לידה

תופעת הבייבי בלוז בעלת מאפיינים משותפים לדיכאון אחר לידה אך מדובר בתופעה שונה. מצב זה מאופיין בתנודות הורמונליות שתוקף כ80% מהנשים שעברו לידה. עוד תופעה שעשויה לבלבל עם דיכאון אחרי לידה מהמתרס השני הנוגע לשכיחות היא פסיכוזה אחר לידה והיא כאמור יותר נדירה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

דיכאון אחרי לידה יכול לגרום לבעיה משפחתית

יש לקחת בחשבון שאם לא מטפלים כראוי בדיכאון, הוא עשוי להתמשך לאורך השנים. כתוצאה מכך לפגוע לא רק באישה אלא גם בתחושות ובביטחון של הילד. כמובן שלא פחות חשוב גם ביחסים עם הבעל. על כן מדובר בבעיה משפחתית שמוטב לטפל בה כמה שיותר מהר. היופי הוא שיש שיטות יעילות והתוצאות החיוביות לא מאחרות להגיע. כמו כן יש לדעת שגם האב יכול להיכנס לדיכאון שכזה, אך מדובר בתופעה פחות שכיחה.

תסמינים לדיכאון אחרי לידה

לא כל מצב רוח לא יציב לאחר לידה או תופעת בכי מוחצנת הם תסמינים של דיכאון. כל עוד המצב לא קריטי אין למהר לפנות לעזרה. עם זאת אם מופיעים התסמינים הבאים, יש כבר סיבה לפנות לייעוץ מקצועי. התסמינים: אובדן הנאה מפעילות יומיומית, בעיות שינה, עייפות יתר, מחשבות אובדניות. אפשרויות נוספות הן חוסר ריכוז, ירידה במשקל מחוסר תאבון, שינה טרופה וכדומה. לא כל התסמינים מצביעים על דיכאון, אך אם עולה החשש תמיד מוטב לפנות אל גורם מקצועי.

מהם הגורמים לדיכאון לאחר הלידה?

לגבי דיכאון שכזה לא אחראי רק גורם אחד אלא מדובר על שילוב של אלמנטים. בין הגורמים השונים מופיע גורם ביולוגי כגון היסטוריה רפואית או היעדר שינה, גורמים חברתיים כגון חוסר תמיכה מבן הזוג ומציאות לא רגועה, ולבסוף גורמים אישיותיים כגון הערכה עצמית נמוכה, לידה טראומתית ואפילו פרפקציוניזם.