ראשי » הריון ולידה » היריון בסיכון – טיפים להתמודדות וכל מה שצריך לדעת

היריון בסיכון – טיפים להתמודדות וכל מה שצריך לדעת

היריון בסיכון אף פעם לא נעים. אך עם זאת יש מספר דברים שניתן לעשות על מנת לעבור תקופה זו בקלות יחסית. להקשיב לגוף ולאכול נכון הם חלק מהטיפים המומלצים.

אוכל גוף ונפש – הריון בסיכון

גם אם אין שום בעיה בהריון, גם כך הוא יכול להיות לחוץ ומלחיץ וזאת כיוון שכל שבועיים יש בדיקה חדשה. הרופאים חולקים מידע שקשה להבין, הכול תקין אבל יש לבוא ולהיבדק. הכול בסדר אבל פתאום יש כאבים לא ברורים. לא ברור אם התינוק בעט בשעה האחרונה. אתן מקוררות בלי קשר להריון אבל חושבות שיש איזשהו קשר עקיף וכדומה. יש לדעת שחששות הם טבעיים אך יחד עם זאת יש לשמור על רוגע. עם זאת יש מקרים נדירים יחסית שבהם באמת יש סיבה לחשוש, (וגם אז לא יותר מידי), ואלו מקרים שמוגדרים כהריון בסיכון.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

המשמעות של היריון בסיכון

אז מה זה הריון בסיכון? הריון בסיכון הנו מצב בו יש סכנה לעובר או לאם ועל כן יש לשמור על הנחיות הרופא. סיבוכים אלו יכולים לנבוע מגורמים שהיו אצל האישה עוד לפני ההיריון (כגון הפלות חוזרות). כמובן שיכולים להיות סיבוכים שצצו שנוצרו עם ההיריון. על מנת למנוע סיכונים חדשים בעת ההיריון יש מספר דברים שמומלץ להקפיד עליהם ותזונה נכונה היא אחת מהם.

תזונה נכונה מונע היריון בסיכון

סידן הינו מרכיב חיוני להריון תקין. אם אין מספיק סידן, מומלץ לקחת תוספי תזונה או לחלופין להגדיל באופן משמעותי את תפריט מוצרי החלב. כמו כן סידן מקטין את הסיכונים לסיבוכים שונים כגון רעלת הריון. מעבר לכך הוא בריא גם עבור העובר וגם עבור האם. עוד טיפים לגבי תזונה בהיריון: להימנע מבשר או דגים לא מבושלים. פירות ים, ממרחי כבד קרים, מדגים מעושנים, מביצים לא מבושלות,( שלום לביצת העין ל9 חודשים). מומלץ להימנע גם ממוצרי חלב,דגים לא מפוסטרים ומירקות לא מפוסטרים. מומלץ להוריד לחלוטין מהתפריט אלכוהול, קפאין וממתיקים מלאכותיים.

להקפיד על מנוחה רבה

לעיתים יש לדרוש מאישה בהריון שמוגדרת בסטטוס של "הריון בסיכון", לנוח בבית או בבית החולים מבלי לעשות דבר. זאת על מנת לשמור על שלומה ועל שלום התינוק. מצב זה של חוסר מעש אינו נחמד כלל. כפי שהוא נשמע ונשים רבות מתלוננות על דיכאון, תחושות אשמה וכדומה. זה המקום להזכיר שהריון הנו הליך טבעי ומשמח ועל מנת לתמוך בו יש להקשיב לגוף שלעתים יודע טוב יותר מכולם.