ראשי » הריון ולידה » חודש שני להריון – טיפים והצעות לדברים שצריך לעשות

חודש שני להריון – טיפים והצעות לדברים שצריך לעשות

גילית רק לא מזמן וכבר ניתן לחוש בכול מיני שינויים פיזיים והורמונליים למרות שעדין לא ניתן לראות דבר. חודש אחד וראשון מאחור ונשארו לך עוד שמונה חודשי היריון קדימה. עכשיו נדבר על חודש שני להיריון. במאמר הבא נסביר לך כמה פרטים חשובים על חודש זה במהלך חודשי ההריון שלך.

התחלת הדרך – חודש שני להיריון

חודש שני להיריון הנו חודש בו כבר רוב הנשים מודעות להיריון ואף הספיקו לעבור מספר בדיקות. בחודש זה מחזיקים מעמד לא לרוץ ולספר לכל הקרובים על דבר ההיריון המשמח. מומלץלחכות עוד מעט לבדיקת השקיפות (כל זה נכון למי שלא רץ לשתף את השמחה ברגע הגילוי). בעיקרון לא רואים על הגוף שום שינוי, הבטן עוד לא מראה סימני תפיחה. שום תופעה חיצונית אינה מופיעה, אך את כבר בטח מרגישה בכך טוב מאוד וזאת בעקבות הבחילות, התיאבון המשתנה ומצבי הרוח הלא עקביים.

התחברות לעובר בחודש השני להריון

בחודש שני להריון כבר ניתן לעשות וי על חודש אחד ולצפות בדריכות והתרגשות אל עבר שאר החודשים. זה הזמן להתחיל ולהתחבר אל העובר. ניתן לעשות זאת ע"י התעדכנות לגבי מצבו. באינטרנט ניתן למצוא מגוון אתרים אשר עוסקים בנושא. חלקם עושים חלוקה לפי שבועות, (אופציה יותר ממוקדת ופרטנית), ואילו אחרים מוסרים מידע יותר כולל וזאת ע"י מסירת מידע לגבי כל חודש וחודש.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

30 מ"מ - זהו סדר גודל העובר בבטן

אז מה מייחד חודש זה? מה הגודל? מה מתווסף? אז ככה: הלב הקטן מתחיל להתחלק לפעום ולהזרים דם. בסוף החודש האיברים הגדולים יתחילו להופיע אחד אחר השני. בין האיברים השונים יופיע הראש, הכליות, הכבד והאצבעות. העובדה המדהימה היא שכל זה קורה כאשר עדיין מדובר על עובר שאינו יותר מ30 מ"מ!

סימנים ותופעות לוואי בחודשים ראשונים להריון

בחודש זה האישה עדיין עשויה להרגיש בבחילות וחוש הריח מעלה הילוך. כך שפתאום מאכלים שהאישה אהבה פתאום ידחו אותה והיא תימנע מהם. קפה למשל הינו דוגמה מצוינת לדבר שבאופן רגיל נשים מכורות אליו. חלקן בחודש השני הן אינן יכולות לשאת את המחשבה לשתות אותו. שוב אין תופעה שנכונה עבור כולן אך מוטב להכיר את התופעות השונות.

הקפידו על תזונה נכונה לעובר

על מנת לתמוך בהיריון תקין ישנה חשיבות רבה למה מכניסים לפה. יש לזכור שכרגע אוכלים בשביל שניים והמשמעות היא שמה שבוחרים לאכול זה בדיוק מה שהעובר יוזן ממנו. על כן חשוב לאכול ירקות טריים וסיביים תזונתיים, חיטה מלאה ולשתות הרבה מים, ליטול סידן וברזל ובמקביל להימנע מתרופות ואף מצמחי מרפא.